måndag 30 juni 2008

I watch you grow away from me in photographs

Idag har jag ingenting att göra, det är tråkigt väder och jag känner mig tråkig. Tid att tänka, tid att tänka på det som varit, det som är och det som kommer. Det är mycket som förändras och det är mycket som saknas, jag tänker på allt som varit med skola, vänner och ja allt och allt som inte kommer finnas nu längre eftersom man inte kommer återvända tillsammans till skolan. Jag kan inte förstå det. Alla gånger vi suttit och skrattat, alla plugg-dagar som slutat med dataspel, godis och en smula panik över att man inte får något gjort, de galna stunderna med allt vad de inneburit, filtar på huvudet, suckar, kryddstarka middagar, gnällande över allt och alla. Tre år....trå år som varit helt fantastiska, det har varit tre galna år men ändå helt fantastiska. Nu är allt minnen, det känns sorgligt men som tur är så är det bara bra minnen. Jag är glad för varenda liten stund, och jag hoppas vi kommer fortsätta vara lika galna och glada. För det är ju vi. Egentligen känns det inte som så mycket händer när man slutar skolan, men så fort man får tid att tänka på det så inser man att exakt allt förändras. Ingenting kommer bli som det varit, aldrig mer. Det är skönt och spännande att gå vidare men ändå ... det går alltid för fort.

Idag funderar jag på hösten, jag ska försöka mig på att söka matte C till komvux, om jag vågar ..Jag vet inte. Men jag vill, eller vill och vill..Jo jag vill, jag vill för jag kommer glädjas åt det senare. Så jag ska, jag ska. Nu vill jag att det ska hända något, jag vill göra något roligt tillsammans med roliga personer. Trist att bara sitta hemma, trist att inte veta. Skönt dock att tänka, skönt att vara ensam en stund lyssna på Brandi och Missy, bli lite deppig det vill säga. Haha, låter stört men vadå, det är skönt. Vill åka till Göteborg nu, tror det är tionde gången jag säger det, men jag ser framemot att åka ner till min älsklingsstad. Känner mig inte döpeppad inför gatufesten, men det blir mysig med grillning hos Lisa innan, det verkar bli lite av en tradition, haha. ...Amanda häng på du också. Sen själva gatufesten blir säkert bra, jag ser framemot the ark i alla fall. Självklart kommer de vara lika bra som tidigare år.








Gatufesten ifjol var så här rolig :) Haha.

Inga kommentarer: